Prodigital, Türkiye ve çevre ülkeler temsilciliğini yürüttüğü Mutoh, DGI, Dilli, Aristo ve boya markalarıyla Fespa Global Print Expo 2022 Fuarı’nı takip etti. Fuar süresince birçok görüşme gerçekleştiren Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş ile fuara ait bir söyleşi gerçekleştirdik.
Yeniden Fespa Global Fuarı’nda dünya pazarı ile buluştunuz. Bu bağlamda fuara ilişkin izlenimlerinizi öğrenebilir miyiz?
İbrahim Tekeş: Uzun bir aradan sonra gerçek manada yüz yüze düzenlenen sektörümüzün ilk fuarı ve fuar yoğunluğu konusunda katılımcı firmaların tereddütleri olmasına rağmen başarılı bir fuar olduğu düşüncesindeyim. Genel olarak Avrupa alt yapısı olan üretici firmalarımızın tamamını fuarda görmek ve yenilikleri yakından takip etme fırsatı acısından da olumlu bir fuar oldu. Türkiye ve çevre ülkeler temsilciliğini yapmış olduğumuz Mutoh, DGI, Dilli, Aristo ve Boya üreticisi markalarımız fuarda yerini aldı ve yeniliklerini Avrupa ve diğer ülkeler sektör temsilcilerine tanıttı. Bizde fuar süresince uzun zamandır yüz yüze görüşemediğimiz Gürcistan, Ermenistan, Iran, Dubai, Suudi Arabistan, Almanya, Fransa ve Güney Amerika’dan gelen misafirlerimizle bir araya geldik ve sektördeki gelişmeleri ve yeni ürün gruplarımızı değerlendirme fırsatı bulduk. Distribütörlüğünü yapmış olduğumuz markalar ile görüşmelerimiz oldu. Pandemi süresini ve sonrası ülke pazarlarımızı değerlendirdik.
Uzun aradan sonra sergilenen yenilikler, gelişen teknoloji ve yenilik noktasında fuarı nasıl buldunuz?
İbrahim Tekeş: Fuarda ağırlıklı olarak UV baskı ve Dijital Kesim/İşleme çözümlerine yönelim olduğunu, dijital baskının Reklam sektörü temel pazarını Ambalaj, Dekor ve Tekstil baskı sektörlerinde giderek güçlendirdiğini ve teknoloji, boya ve malzeme geliştirme konusunda bu sektörlere yönelik gelişmeler kaydettiklerini gözlemledik. Özellikle konvansiyonel tekstil parça baskı sistemlerinin dijital adaptasyon ile üretimde ivme kazandı ve teknolojilerin bu doğrulta gelişti ve kendini ispatladı. Ayrıca Oluklu/Karton Ambalaj baskı ve Kutu Kesim ve Üretim makinelerine yönelik yeni dijital baskı ve kesim sistemlerinin geliştirilmekte olduğunu görmek bizleri memnun etti. Firmamız da uzun süredir tekstil baskı, ambalaj baskı ve üretim makineleri üzerine çalışmaktadır. Gelişmeleri takip edip, ülkemizdeki ve yurtdışındaki müşterilerimize üretim çözüm önerileri ve sistemleri sunmaktadır.
Uzun yıllardır uluslararası markaları Türkiye pazarında başarıyla temsil ediyorsunuz. Dergi okuyucularımız için temsilcisi olduğunuz markalar ve ürünlerinden bahseder misiniz?
İbrahim Tekeş: Okuyucularınızın ve müşterimizin de yakından takip ettiği gibi PRODIGITAL olarak biz dünya devi markaların ve teknolojilerin Türkiye ve Çevre Ülkeler temsilciliğini başarı ile yürütmekteyiz. Uzun yıllardır MUTOH, DGI GONGZHENG,DILLI ve ARISTO gibi markaların teknolojilerini pazardaki üreticiler ile buluşturmaktayız ve markalarımız ayrı ayrı kendi sektör ve teknoloji sınıflarında piyasamızda kendini ispatlamış ve lider konumundadır.
Ayrıca sektörümüzü uzun yıllardır çalışmakta olduğumuz markalardan edindiğimiz teknoloji ve piyasa deneyimleri ile üretim geçmişimizin tüm bilgi ve birikimini harmanlayarak Protexjet / Proprint / ProPrintUV ve ProCut markaları ile buluşturduk. Özel olarak ürettirdiğimiz ve ürettiğimiz çözüm odaklı teknolojilerimiz, hem rekabet hem de üretim acısından katma değer oluşturmaktadır. Türkiye’nin ilk Kaymaz Tabanlı Halı Baskı ve Üretim Sistemleri çözüm firmasıyız. Türkiye’nin ilk Halıya Direkt Baskı yapabilen makine üreticisiyiz. Türkiye’nin ilk Oluklu Mukavva /Karton Ambalaj Dijital Baskı ve Ambalaj Üretim çözüm ortağıyız
Bu sektörlerdeki lider konumdaki üreticiler Prodigital’i çözüm ortağı olarak seçmiştir. Bunun haklı gururu ve sorumluluğunu üzerimizde taşıyarak her daim en iyisini en kaliteli hizmet ile müşterilerimizle buluşturma heyecanını taşımaktayız.
Fuara ülkemizden olan ilgiyi nasıl buldunuz? Hem fuar katılımcısı hem de ziyaretçi açısından nasıldı?
İbrahim Tekeş: Bu yıl FESPA Berlin fuarına ülkemizden reklam & baskı üreticilerinin ziyareti geçmiş yıllar ile karşılaştırdığımızda zayıftı. Bunun gerçek manada ilk yüz yüze fuar olması ile fuar yoğunluğu acısından tereddütlerin olması ve maalesef Avrupa’nın ülke vatandaşlarımıza uyguladığı vizenin etkisinin çok büyük payı olduğunu düşünüyorum. Tüm Dünya’yı etkisi altına alan Pandemi 2 yılı geride bıraktı ve konsolosluklarda yoğunluklar ve yığılmalar var. Çoğu görüştüğümüz müşterilerimiz vize randevuları ve vizelerin geç verilmesinden müzdarip. Hatta Fespa fuarı katılımcısı Türk firmalarından vizesi zamanında çıkmayan olduğunu ne yazık ki duyduk. Fespa organizasyonunun bu hususta da bir çalışma yapmasını dilerim.
Türkiye’deki endüstriyel reklam sektörünün ekonomik gelişmeler ışığında geleceğini nasıl görüyorsunuz? Bu noktada sektörün daha iyi noktaya gelebilmesi için önerileriniz ve tavsiyeleriniz var mı?
İbrahim Tekeş: Türkiye de Endüstriyel Reklam Sektörü her kadar online reklamcılık baskı ve kıskacı altında olsa da yerini ve konumunu koruyacağına inanıyorum. Pandemi ve Dünya ekonomisindeki daralmanın etkisi ülkemizde politik unsurlar, yüksek enflasyon göstergeleri ve kur baskı ile daha fazla hissedilmektedir. Bu da yatırımlara etki etmektedir ve çoğu zaman büyüme endeksi yüksek sektörleri bile durağana çekmektedir. Risk faktörlerinin belirsizlikleri, sektördeki psikolojik etkileri güçlendirmektedir. Bankaların yüksek faiz ve kısıtlayıcı kredi/leasing politikaları ekonomik kriz dönemlerinde anlaşılabilir ama uygulamadaki politikalar özellikle bizim sektörümüzü derinden etkilemektedir ve daha düşük bütçeli kalitesiz ürünlere yöneltmektedir. Bu da Türkiye’yi bir teknoloji çöplüğüne dönüştürecektir. İçinde bulunduğumuz koşullar her ne kadar kısa vadeli yatırımlara yönlendirse de yatırımlarımızı yaparken uzun vadeli düşünmek ve daha kaliteli ürünleri yönelmemiz her zaman için kazanç getirir.
Son olarak sektöre vermek istediğiniz bir mesajınız var mı?
İbrahim Tekeş: Sektörümüzde tüm dünya ile beraber yeni bir dönem başladığını, iyi yatırım, güçlü altyapı ve vizyonun pandemi de sağlam duruş sergileyen sektör temsilcilerini ileriye taşıyacağını hatırlatır; ve tekrarlar üzerine bunu arz ederek, Dünyanın ve Türkiye’nin içinde bulunduğu bu ekonomik göstergeler çerçevesinde herkesin ‘’Ayağını yorganına göre uzatması’’ gerektiğini hatırlatıyoruz.
Prodigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş: Yatırımda başarıya ulaşmanın yolu doğru marka ve firma tercihidir
İbrahim Tekeş: “Yatırım yapmayı planlayan firmaların bu dönemde daha real üretime yönelik alanlara iş yapacak dijital baskı mProdigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş “2021 senesi, Gongzheng UV Yılı Olacak’’
Prodigital uzun yıllardır dijital baskı sektörünün gelişimi ile dünya çapında teknoloji üreten firmaların Türkiye DistiribütöProdigital Genel Müdürü İbrahim Tekeş: “Her zamankinden daha güçlü bir şekilde 2021 yılına giriyoruz”
İbrahim Tekeş: “2020 yılını ticari anlamda iyi geçirdik diyebilirim. Piyasadan kaynaklanan bazı sıkıntılarla karşılaştık amaMutoh XpertJet Geniş Formatlı Yazıcılar
Mutoh XpertJet Geniş Formatlı Yazıcılar Mutoh Industries Co. Ltd., iki yeni 64 ”(162 cm) genişliğinde yüksek kaliteli ve yükPRODİGİTAL’DEN EYLÜL AYINDA SEKTÖRLERE YÖN VEREN DÖRT FUARA ÇIKARMA!
PRODİGİTAL’DEN EYLÜL AYINDA SEKTÖRLERE YÖN VEREN DÖRT FUARA ÇIKARMA! Eylül ayında katılacağı sektörlere yön veren 4 farklı fSektörümüzde Kullanılan Geçmişten Günümüze Dijital Baskı Makinesi Markaları
Sektörümüzde Kullanılan Geçmişten Günümüze Dijital Baskı Makinesi Markaları Ülkemiz dijital baskı makineleri ile 1980 lerProdigital Yönetim Kurulu Başkanı Sn İbrahim Tekeş SİgnGraphic Dergisi İçin FespaEurasia 2021 İle İlgili Değerlendirmelerde Bulundu
FESPA Eurasia Fuarı iki yıl aradan sonra tekrar düzenleniyor. Fuarla ilgili düşüncelerinizi ve beklentilerinizi öğrenebilirDijital Baskı Makinelerinde Kullanılan Baskı Malzemeleri Nelerdir ?
Dijital baskı makinelerinde kullanılan malzemeler nelerdir? Bu yazımızda hemen hemen her sektöre hitap eden dijital baskı mProdigital Reklam Makine Grubu Sorumlusu Sadık Akdaş: “SIGN İstanbul’u gerçek yatırımcı ziyaret etti”
Prodigital, SIGN İstanbul 2021’de, reklam, tekstil sektörüne, halı, promosyon, ahşap, cam, suni deri, dekorasyon ve mobilya sProdigital ve UV Baskı Çözümleri Dünyası
Prodigital dijital baskı sektörünün gelişimi ile dünya çapında teknoloji üreten firmaların Türkiye Distiribütörlüklerini alar8. ARED Ödülleri’22 başvuruları Prodigital sponsorluğunda başladı!
Endüstriyel Reklam Ürünleri Sektörünün gelişimine katkı sağlamak amacıyla, bu yıl sekizincisi düzenlenen ARED Ödülleri’22, “EPRODİGİTAL Signistanbul2022 de Ziyaretçilerine Dijital Baskı Makinesi Hediye Ediyor
PRODİGİTAL Signistanbul2022 de Ziyaretçilerine Dijital Baskı Makinesi Hediye Ediyor 8-11 Eylül 2022 Tarihleri arasında Tüyap